Logowanie do poczty

Podrozjazdnica kolejowa typ IB (PrKIB)

przejdź do koszyka
Grupa 6 - Podkłady kolejowe i podrozjazdnice Podrozjazdnica kolejowa typ IB (PrKIB)
Nazwa:
Podrozjazdnica kolejowa typ IB (PrKIB)
Nr karty
katalogowej:
MS/6.3
Kategoria: Materiały drzewne nawierzchni kolejowej
Podkategoria: Podrozjazdnice Symbol: PrKIB
Grupa: Podkłady kolejowe i podrozjazdnice

Opis:
Specjalnym rodzajem podkładu kolejowego jest podrozjazdnica - podkład dłuższy od zwykłego, ułożony pod rozjazdem. W celu wydłużenia pracy podrozjazdnic w torze, poddaje się je chemicznej impregnacji. Ma to na celu zabezpieczyć przed działaniem wilgoci (wody), procesami gnilnymi, dzianiem owadów. Najpopularniejszym środkiem impregnacyjnym jest kreozot. Taki zabieg wydłuża żywotność podkładu do 25 lat.

Wymagania:
Materiał - drewno sosnowe wielowymiarowe pozyskiwane w okresie zimowym tj. od października do kwietnia.

Impregnacja:

- impregnacja w autoklawie 
- metoda ciśnieniowo - próżniowa BETHELLA
- wilgotność podkładów drewnianych przed impregnacją < 25 %.
- czas trwania impregnacji: 8 godzin
- podciśnienie 0,05 - 0,08 MPa
- ciśnienie impregnacji: 0,9 - 1,0 MPa
- temperatura: 80 oC
- zawartość benzopirenu < 0,005%
- nasycenie drewna olejem: 120-140 l/m3

 

Podrozjazdnica kolejowa typ IB

 


Podrozjazdnica kolejowa typ IB

 

Przedmiot normy:

PN-EN-13145 Kolejnictwo. Tor. Podkłady i podrozjazdnice drewniane.
PN-97/D-95014 Sosnowe, dębowe i bukowe materiały drzewne nawierzchni kolejowej nasycane olejem impregnacyjnym
PN-92/D-95017 Drewno wielkowymiarowe iglaste
PN-83/C-97023 Produkty węglopochodne, lej impregnacyjny
PN-65/D-01006 Klasyfikacja, terminologia metod konserwacji drewna

 

Szukaj produktu

Katalog produktów


Metody impregnacji
Karta charakterystyki Wolmanit CX-8
Informacja techniczna Wolmanit CX-8
Karta charakterystyki Tanalith E
Karta charakterystyki Kreozot B
Ogłoszenia
Copyright © 2010-2016 Teleenergetyczne Konstrukcje Wsporcze Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i wykonanie P.W. MINIX S.A.